Puch Onderdelen | MS50, MV50, Monza, Maxi
De eerste bromfiets van het Oostenrijkse brommermerk Puch verscheen in 1954 op de Nederlandse markt.
Lees meerDe eerste bromfiets van het Oostenrijkse brommermerk Puch verscheen in 1954 op de Nederlandse markt.
Dit was de klassieke MS50 die door de kleine benzinetank ook wel Baby Puch werd genoemd. Vanwege de lage instap was de MS50 vooral gericht op vrouwelijke bestuurders, maar in Den Haag dachten ze daar anders over want Puch werd hier onverwacht populair bij de 'beatniks' en andere artistieke liefhebbers. Zij pasten de bestaande bromfiets zelf aan en maakten er een herenmodel van. De Nederlandse importeur speelde hier al snel op in door de MS50 ook te leveren met het legendarische hoge stuur en de 'kikkerkoplamp'. Dat was het begin van de opmars van Puch in heel Nederland.
MS50, MV50, Monza en natuurlijk de Maxi
Ook in in de jaren zeventig en tachtig bleef Puch populair met modellen als de MS50, MV50, Monza en natuurlijk de Maxi. Dit type staat bekend vanwege zijn betrouwbaarheid, onderhoudsgemak en zuinigheid. Zeker in de oliecrisis van 1973 was dit een belangrijk argument om een Puch Maxi aan te schaffen. Goed onderhouden exemplaren zijn inmiddels echte collectors items geworden! En ook sinds Puch is overgenomen door Piaggio (die de merknaam altijd in ere heeft gehouden) zijn brommers van Puch altijd onderdeel gebleven van het Nederlandse straatbeeld.
Originele en aftermarket onderdelen
Dankzij het uitgebreide aanbod van originele en aftermarket onderdelen voor Puch bromfietsen weet u zeker dat u uw oldtimer Puch altijd goed kunt onderhouden. In onze webshop vindt u onmisbare onderdelen voor populaire klassieke Puch bromfietsen waaronder de MS50, MV50, Monza en Maxi. Het gaat hier om slijtdelen als remmen en banden, maar ook plaatwerk, schokbrekers, uitlaten, koppelingen en alles voor de elektrische installatie van uw Puch.